Thursday, June 21, 2007

Elementul de baza al vietii duhovnicesti


Parintele invata ca elementul de baza al vietii duhovnicesti traite intru Hristos, marea taina a credintei noastre este unitatea in Hristos. Este acel sentiment pe care il traim identificandu-ne cu fratele nostru, purtandu-ne unii altora poverile, traind unii pentru altii ca si cum am trai pentru noi, rostind Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-ma pe mine, si acel PE MINE sa cuprinda si sa devina pentru noi durerile si problemele celorlalti, suferind si bucurandu-ne impreuna cu ei, caderile lor devenind caderile noastre, ridicarile lor iarasi ale noastre.

De aceea, ultima sa dorinta, ultima sa cerinta adresata Domnului, ultima sa rugaciune era ca noi sa devenim UNA. Dupa aceasta ardea, inseta, dorea. Cate probleme au fost rezolvate in acest fel simplu si minunat. A cazut fratele meu? Eu am cazut. Cum pot eu sa il invinovatesc de vreme ce eu insumi sunt vinovat? A reusit fratele meu? Eu am reusit. Cum pot sa il invidiez pentru reusita cand eu am invins?

r

No comments: